Nu blir det dessvärre inte av, på grund av ett gäng olika anledningar. Dels beror det på undertecknads egen otålighet. Jag är förbannat sugen på att komma igång och spela, men skulle av naturliga skäl inte kunna börja innan hela kampanjen med tillhörande kampanjbok vore helt färdigställd. Visserligen skulle det kunna åtgärdas genom att i all enkelhet minska storleken på kampanjen; men det för mig osökt in på problem nummer två. Det kräver fortfarande en rejäl arbetsinsats, och en förmåga att kunna lägga en stor del av min fritid på att faktiskt kunna koncentrera mig på sagda arbete. Den möjligheten finns helt enkelt inte i nuläget.
Således får sagda projekt ovetande följa med ut bakom vedbo'n, och motta ett barmhärtigt överraskande spadslag mot bakhuvudet.
Det blir inget av den där varan innan spel, dessvärre. |
Men. Möjligheten finns ju att jag knåpar ihop en kampanjbok när vi väl nått slutet av den här kampanjen, och har en radda med ledtrådar och tillhörande äventyr.
D20-boken som jag nämnde i förra inlägget har för övrigt visat sig innehålla väldigt matnyttiga förslag för äventyrsskapande till skräckrollspel. Eftersom den verkar rikta sig till just gamla Dungeons & Dragon-spelare, som måhända är rätt inkörda på hack'n'slash-spelande, har den ett väldigt pedagogiskt förhållningssätt gentemot läsaren, och tar inte för givet att denne vet hur man spelleder ett mysterieinriktat skräckspel. Den ger också intressanta förslag på hur spelledaren kan förhålla sig till Lovecrafts Cthulhu-mythos. Bra köp.
Nog för den här gången. Dags för undertecknad att spendera sina återstående få timmar innan den där vederstyggliga 30-årsdagen med att göra något riktigt jävla barnsligt. Auf Wiedersehen.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar