lördag 8 februari 2014

Teknisk triumf!

Jag är ett geni! Ett underbarn! En idiot som inte riktigt vet hur han lyckats! Men lyckats har han! Jag talar givetvis om mitt tidigare försök att bygga ihop en hosting-station som visat sig vara ett fatalt misslyckande. Nu fungerar den. På riktigt. Inget lureri eller lögn. Som det verkar så var problemet att en av komponenterna jag använde var dålig (eller så gjorde jag något mystiskt misstag), närmare bestämt en transistor. Jag bytte ut den mot en annan modell, och vips så fungerade åbäket.

Mer än så tänker jag inte spekulera i fallet, ty faktum är att jag nu har en apparat som låter min dator kommunicera med mina Lazer Tag-vapen. Fan-jävla-tastiskt. Några saker ska justeras, dock. Jag behöver nog ett svagare motstånd eftersom lysdioderna verkar skicka informationen lite väl svagt, plus att jag måste bygga manicken lite mer stabilt och sätta in i någon form av hölje. Tills dess bjuder jag på den här lilla demonstrationen, bara som bevis. Jag orkade inte filma mer än så, men kan bekräfta att man efter avslutat spel även får fram all spelarstatistik som samlats under matchen - vem som sköt vem, poängställning osv. Bra skit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar