tisdag 11 februari 2014

Långdistanslaserbössan - Del 2: Det var då en jävel till att sitta

Kort uppdatering, eftersom inget framsteg kommer gratis i den här kampen mellan man och plast. Efter mycken möda har undertecknad äntligen lyckats få isär det blå fanstyget. Dessvärre inte utan skada på objektet i fråga.
Den sista skruven, som satt rakt genom gevärets uppfällbara korn, var rentav omöjlig att få loss på konventionellt vis. Att använda uttrycket "den sitter som berget" vore att överskatta det genomsnittliga bergets förmåga att hålla sig på plats, ty den här saten skulle inte ha rört sig en millimeter ens om så kosmos imploderade. Till slut fick er ödmjuke skribent nog, och gick från Doktor Laser till Doktor Bågfil. Jag kapade helt sonika bort fanstyget likt en fältskär - utan bedövning och utan finess.

Med det bekymret ur vägen kunde jag således vränga isär de motvilliga plaststyckena, och ta en närmare titt på bössans innanmäte. Än har jag inte gjort några djupare analyser, annat än att konstatera att det nog kan bli knepigt att få avtryckaren att fungera som den ska, men det är ett framtida problem. Nästa moment blir nämligen att försöka fästa den fruktade sensorkupolen.
Den huvudvärken får undertecknad dock ta när den kommer, och istället betraktar jag mig som färdig för kvällen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar