lördag 24 maj 2014

Planeringsmöte i Laserfabriken, del vem-fan-räknar-ändå

Efter tillräckligt mycket tvivel och alkoholbaserad mental stimulans har er ödmjuke skribent än en gång nått fram till den ständigt återkommande slutsaten ”skit samma” och låter sålunda sin lasersamling växa i ungefär samma takt som de idiotiska projektidéerna förvirrat snubblar in i undertecknads dementa sinne. På tal om projektidéer så har ytterligare en dylik styggelse börjat ta form i den mentala planfabriken, och den trogne läsaren får givetvis ta del av sagda plan idag.

Gunnar har det svalare än jag.
Projektet att bygga en laserreplika av Rogue Trooper-geväret ligger för närvarande på is i den tryckande ryssvärmen. Framför allt för att undertecknad ännu inte lyckats bestämma sig för vilket sätt som sagda bygge bäst genomförs på. Fördelen är att jag istället kan koka ihop andra laserplaner, och en som länge legat och perkulerat är ju idén att bygga en sorts klumpigt understödsgevär med toklång räckvidd, tung eldkraft och imponerande ljudegenskaper. Något åt det här hållet:


Nu har jag så slutligen gjort slag i saken och bestämt mig för hur detta skall genomföras. En tanke var tidigare att skaffa någon halvtaskig Nerf-kulspruta och bygga in en LTTO Deluxe med diverse kvasikomplicerade modifikationer, men ett eBay-besök senare så har sagda planer delvis förändrats.

Den kan knäcka extra som granatkastare också.
I skrivande stund väntar jag på att få en annan gammal Lazer Tag-klenod hemskickad, nämligen en Lazer Tag B.L.A.S.T från 90-talet. Den uppmärksamme noterar genast dess distinkta bazooka-design. Planen är således att förvandla det där otyget till en understödskulspruta, eller något åt det hållet. Tanken är fortfarande att använda en LTTO Deluxe, då det är den modellen som har störst kapacitet att oavbrutet skicka iväg infraröd död i en bestämd riktning, jämfört med sina syskon och kusiner. Riktigt hur jag skall gå tillväga har jag dock inte beslutat än, men det ordnar sig.

Så, då var mina planer avslöjade, fortsättning följer således när jag har fått hem tingesten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar