söndag 10 november 2013

Kalla kriget hade varit hetare med LASER

Stora framsteg på laserfronten! Dels har jag lyckats fästa batterisläden på åbäket lite bättre genom att helt sonika dra en skruv genom kolven. Den kan monteras bättre, men det blir ett senare projekt. Det stora genombrottet är dock att jag lyckats montera själva sensorkupolen! Det har varit det största bekymret för mig hittills, men tack vare elektriska multiverktyg, limpistoler och grannars tålamod med mitt idoga plastslipande så har jag till slut lyckats montera fanskapet! Och det ser nästan bra ut på avstånd. Visst, den kanske sitter en smula snett, men vad gör väl det?
Nästan så att man tror att den är fabrikstillverkad...

Den sitter i alla fall!

Med lite färg så ser man nog knappt limmet... Och skarvarna... Och limmet...

Det börjar nästan likna något nu!

Så ser det ut på insidan.

Den förbannade mellan-kontakten som Lazer Tag envisas med att använda till sin batterisläde.

Batteriutrymmet, sett ovanifrån.
Nästa steg blir att bestämma mig för vad jag ska använda för lins och pipa. Originalpipan kan fungera, men det kräver en del trixande, dock knappast mer än om jag skulle försöka använda någon annan lösning. Just nu återstår dock främst att invänta en ny Lazer Tag LTAR-enhet, eftersom jag fullständigt skändade den förras elektronik i mina experiment. Jag lovar att vara försiktig nästa gång...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar