lördag 23 november 2013

Doktor Laser presenterar - Det senaste inom laserbaserad krigföring


Då var den färdig (i stort sett)! Nedan följer en liten presentationsvideo av vad er ödmjuke doktor suttit hukad över de senaste veckorna. Jag måste nog fortfarande se till att batterisläden sitter lite mer stabilt, men i övrigt verkar den fungera fullt ut. För tillfället kallar jag den för LTARlyte PRO, eftersom det är elektroniken från en LTAR instoppad i skalet från ett Starlyte PRO - det vill säga geväret från den första serien av Lazer Tag-skjutjärn från 80-talet.
Dessvärre syns inte det lysande kikarsiktet i videon, men jag försäkrar att det fungerar.

Nedan följer några bilder på projektet.



Notera att jag sparat data-sladden som annars skall pluggas in i en iPhone, detta för att jag hoppas kunna komma över en hemmabyggd display som någon engagerad moddare håller på att knåpa ihop.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar