torsdag 3 oktober 2013

Lasertankar på kvällskvisten

Er ödmjuke skribent den gode doktorn har fattat några spännande beslut gällande sina laseraktiviteter. Insikten har sjunkit in att det kommer att ta förbannat lång tid att bygga tillräckligt många Phenix Tag-bössor för att det ska vara värt besväret att spela med dem. Och det kommer att kosta en tvijävla massa pengar. Det blir alltså något som kommer att fortsätta byggas spontant och väldigt, väldigt, väldigt sekundärt. Primärt kommer undertecknad alltså att fortsätta bygga på arsenalen av utrustning som är kompatibel med Lazer Tag Team Ops, som ju ändå är systemet som kickade igång er ödmjuke skribents laser tag-intresse på allvar - samt sträva efter att försöka samla ihop ett gäng intresserade spelare på nuvarande ort.
Det finns flera skäl till att jag väljer att hänga kvar vid de här gamla rackarna. Det första, och mest uppenbara, är att jag redan har en relativt stabil arsenal tillräcklig för att utrusta en mindre insatsstyrka av lasernördar. Det andra är att LTTO fortfarande har en i allra högsta grad levande moddnings-community som är mycket hjälpsam, och inspirerande, samt att denna i sig spottar ur sig en hel del intressanta produkter, exempelvis Nomad Hosting Station, som utnyttjar LTTO:s hosting-system och gör det ännu mer flexibelt. Det tredje är att den senaste puffran inom Lazer Tag-linjen fortfarande saluförs, och till ganska billigt pris - dessutom är det en helt suverän laser tag-pistol, om man frågar mig. Framför allt ser det ut som att det är ganska lätt att flytta över dess komponenter till ett annat skal. Vilket för mig vidare till skäl nummer fyra. Jag inbillar mig att jag lärt mig tillräckligt mycket, och skaffat fram de resurser som krävs, för att kunna våga mig på att flytta över elektroniken från en Lazer Tag LTAR till något annat.

Tanken är således att förflytta det senaste inom Lazer Tag, till något av det äldsta, inom just Lazer Tag. Nämligen Starlyte PRO-geväret jag nämnde tidigare:
Det vore, enligt min ringa mening, skitcoolt.

Vad är då planen i övrigt, förutom att försöka skrapa ihop några sällsamma individer som vill skjuta på varandra med infraröda strålar (alternativt hyra ut utrustningen till andra sällsamma individer med samma intresse)? För det första skall den nuvarande arsenalen jämnas ut och på något sätt standardiseras. Jag vill att den har en enhetlig grund av standardvapen med rätt jämna egenskaper. För det första tänker jag därmed fokusera på att samla på mig Lazer Tag Master Blasters:
De må vara klumpiga och ta mycket förvaringsplats, men vid spel är deras gevärsform bra eftersom det försvårar för spelaren att dölja sensorerna som är placerade just på själva vapnet. Dessutom känns det rätt mäktigt i största allmänhet. Tanken är alltså att Master Blastern skall vara det primära vapnet att använda vid spelträff. Sekundärt tänker jag fokusera på de tidigare nämnda Lazer Tag LTAR, till stor del pga deras simpelhet, pris och pålitlighet. Ett gäng av dessa puffror, några NOMAD-stationer och en bra lokal borde kunna erbjuda rätt intressanta spelmöjligheter.

Fast vad vet jag, kanske är det här mest bara önsketänkande? Ja om så är fallet så får jag väl sälja prylarna vidare, sådant här ska inte stå och samla damm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar