fredag 17 oktober 2014

Sensuellt sensoriskt lasersmisk

Den gode doktorn har tagit tillfället i akt och knåpat en smula på laserpistolerna. Mer specifikt har undertecknad testat om det går att ansluta de externa sensorerna till en av de nyare Lazer Tag Augmented Reality-puffrorna. Resultat? Succé, så klart.



Som synes går det nu att ansluta sensorbandet och bli skjuten i huvudet, och vi vet ju alla hur kul det är. Det verkar fungera utan några bekymmer så här långt, även om jag givetvis inte haft tillfälle att testa den i faktiskt spel.

Ett potentiellt problem är att den vita delen som uttaget sitter monterat i kan flyga av under spel, så risken är att jag bestämmer mig för att limma fast den permanent.

Jag blev dessvärre tvungen att kapa den vita anslutningssladden som gör det möjligt att koppla puffran till en iPhone, men det känns i ärlighetens namn inte som någon större förlust.

Det faktum att det här lilla experimentet lyckades innebär att jag blivit väldigt pepp på att använda just LTAR-pistolerna till andra projekt också. Exempelvis ligger Halo Plasma-geväret risigt till nu - och det är fanimej på tiden att jag tar tag i det bygget en gång för alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar