onsdag 12 mars 2014

Welcome, I'll be your host - Del 3

Låg aktivitet på laserfronten på sistone. Eller snarare, låg aktivitet på alla fronter. Vad som pågår är dock att undertecknad fortsätter spinna vidare på användandet av en hosting-station. Dels har jag anskaffat en myyycket liten laptop för att driva mjukvaran - en sån där historia med 7-tums skärm, för maximal mobilitet, dels har jag börjat roa mig med att fila på en logotyp, eftersom programmet tillåter att man visar en logga tillsammans med utskriften av poängställningen.
Ytte-pytte-snytte-liiiten laptop.
Lustfyllt lagom lullig logotyp.
I övrigt har inte mycket hänt, annat än att jag så slutligen kommit igång och börjat modifiera de fyra sista Master Blaster-gevären.

Den lilla ytte-pytte-laptopen kommer dock inte enbart syfta till att driva Arduino-hosting-stationen, utan tanken är även att själv bygga några egna program för att låta datorn kunna simulera exempelvis en bomb i klassisk Counter Strike-anda. Det innebär också att jag får en legitim ursäkt att börja lära mig använda Game Maker: Studio som jag köpte på Steam i ett svagt ögonblick, och som jag nämnde i ett gammalt inlägg med en fantastisk spelidé...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar