söndag 19 januari 2014

En dag på fältet

Efter många om och men så har då den gode doktorn fått en chans att fälttesta det hemmasnickrade Starlyte-geväret. Ett återbesök gjordes på det gamla slagfältet, och all modifierad utrustning sånär som på de externa sensorerna hann användas - Främst för att den berömda ändan ännu inte lämnat vagnen, vilket medfört att det fortfarande bara finns en prototyp, det bekymret skall dock åtgärdas inför nästa omgång. När nu det blir av.
Lazer Tag är så moget att det behöver en serie.
Dessvärre dokumenterades inte någon av matcherna medelst visuell utrustning, men några snabba prov gjordes för att se hur Starlyte-geväret presterade, och resultatet var klart över förväntan. Nu var utrymmet visserligen begränsat, men det räckte för att bekräfta att geväret kunde träffa ett mål på omkring hundra meter bort, utan problem. Jag var tidigare orolig för att det fasta kikarsiktet skulle vara felriktat, eftersom geväret i sitt originalutförande hade möjligheten att rikta om pipan för att ställa in siktet, men som det verkar så tycks det inte längre vara ett bekymmer. Överlag tycks den fungera bra som en smidig och stabil medeldistansbössa som av allt att döma fungerar rätt bra på nära håll också.
Det här var också första gången vi fick tillfälle att spela med ett antal granater, det vill säga lätt modifierade Master Blaster-missiler - vilket gav en helt ny dimension till spelet. De har, liksom missilerna, en viss tendens att vara rena blindgångare, men eftersom man aldrig vågar chansa och hålla sig kvar, fungerar de utmärkt för att tvinga motståndare till förflyttningar. Förlåt mig, flykt i vild panik torde vara en mer korrekt benämning.
GRANATE!!  
På tal om missiler så kan jag även informera om att de även fungerar utmärkt som chockvapen för att skjuta motståndaren i skrevet. Trots att sagda motståndare redan var utslagen ur spelet. Och bara råkade befinna sig på fel plats vid fel tidpunkt. Höftskott med raketgevär, mina damer och herrar, höftskott är det som gäller.


I projektväg så återstår nu först och främst att färdigställa de övriga fyra Master Blaster-gevären, bygga externa sensorer för allihop samt att knåpa ihop en hosting-station för mer avancerade spel. Alternativt köpa en av någon betydligt mer kompetent än undertecknad. Vad som händer efter det återstår att se, visserligen ska jag fortsätta att modifiera Drone-pistolerna till diverse k-pistar, men det har väldigt låg prioritet just nu. Risken finns dessutom att de får sätta livet till i fler kirurgiska projekt, förutsatt att jag hittar spännande skal att stoppa in dem i.

Annars vet jag inte, kanske dags att bygga en minigun?

2 kommentarer:

  1. Haha vem var den lycklige vars kärleksraket fick mötas av dödsmissil? Riktigt kul att läsa detta, grämer mig att jag inte kunde haka på! Men nästa jävla gång får det fan bli :) Underbart att läsa om alla dina projekt...ambitiöst och grejer xD

    Tjenis!

    //Fläskberget Denninger

    SvaraRadera
  2. Kalle. Ingen annan än Kalle. Och kanske lite Wiberg, fast till mitt försvar så hävdar jag att han sprang in i den.

    SvaraRadera