söndag 7 juni 2015

Doktorn inventerar i dödsfabriken

Den gode doktorn har än en gång tryckt på den stora röda knappen och låtit laserfabrikens maskineri mullra igång. Visserligen i rätt liten skala, men ändå. Vad som pågått är, helt sonika, att undertecknad återupptagit produktionen av externa sensorer till Lazer Tag-utrustningen, och efter en kort inventering kan jag nu konstatera att jag har 6 st kardborreband som tillåter spelarna att skjuta varandra i huvudet och inte bara på bössorna.
Sex externa sensorer, plus annan laserparafernalia.
Dessvärre har jag nu slut på en del material och måste tillfälligt upphöra med produktionen igen, men åtminstone två till tänkte jag ta och spotta ur mig innan det lilla projektet läggs ned. Därefter återstår mest att modda mina få återstående puffror som ännu inte är kompatibla med de externa sensorerna.
De externa sensorerna bärs med fördel på utsidan av en moderiktig armékeps.
När det är färdigt så vete fan vad den gode doktorn ska ta sig an. Vårens projekt var ju att måla om de små Lazer Tag Augmented Reality-pistolerna, men det sket sig ju p.g.a. brist på engagemang. Det kan ju dock vara dags att ta sig an den uppgiften nu. Måhända skaffar jag ett par till sådana småpuffror och försöker mig på andra estetiska förändringar på dem, exempelvis är jag lite sugen på att korsbefrukta en LTAR med en Nerf Point Break och ge den lite av en revolver-look då den gode doktorn ju är revolver-fetischist.

Den mer högklassige laser tag-spelaren kan med gott samvete bära sina externa sensorer utanpå en spexig fedora.
Utöver det inväntar jag nu en ny dator som förhoppningsvis låter mig återuppta datorspelandet och komma in i den svängen igen, det var på tok för länge sedan. Nästa gång återvänder vi måhända till ämnet monsterjakt, men det får framtiden utvisa. Tills dess säger jag auf Wiedersehen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar